MAC Art Supplies [ej sverigeaktuell] + andra

OBS, LÅNGT INLÄGG!

I April månad så släpps ännu en icke sverigeaktuell kollektion från MAC, denna heter Art Supplies, den största kändisen i denna kollektionen är de populära Greasepaint Stick.

Förr kände jag att det inte var lönt att lägga ut kollektioner som ej var Sverigeaktuella, men nu har jag helt plötsligt ångrat mig och känner att det visst är lönsamt, för i vissa kollektioner så repromotar MAC produkter från andra kollektioner, har man då skrivit om dom så har man ju faktan från vilken kollektion den produkten tillhörde o.s.v. om man inte har allting i huvudet som ibland kan vara lite svårt då det är så många nya kollektioner, så det blir nästan "Ut med det gamla, in med det nya"... Därför kör jag nu såhär. Jag kommer till att göra så som jag gjort nu, att jag i rubriken skriver att den inte är sverigeaktuell för att göra det lättare för er... och mig.... haha..








Pro Longwear Lipstain Marker ($16.00)

A lightweight lip stain featuring the look and delivery of a color marker. With its felt-tip nib, it goes on with precision to deliver a sheer, instantly absorbed flush of color that can last all night. Fills, defines and layers for more color when wanted. No need for lip liner. All limited edition.
  • Full of Flare - Bright yellow coral
  • Stylesetter - Hot pink
  • A Classic - Rose red
  • Purposefully Red - Dirty red coral
  • Modern Mocha - Light brown
  • Point of View - Light neutral
  • Tomorrow’s Coral - Mid-tone blue red
  • Runway Ripened - Berry plum red
  • Sunset - Coral brown

Greasepaint Stick ($17.50)
  • Greengrease - Blackened forest green
  • Zinc Zone - Dark gunmetal
  • Slick Black - True carbon black
  • Dirty - Blackened taupe with pearl
  • Brown, Now - Blackened burgundy
  • Below Ground - Blackened bronze
  • Uniformly Blue - Blackened navy
  • Charred Mauve - Blackened violet

Pearlglide Intense Eyeliner ($14.50)

An eye pencil that provides rich, luxurious color with a touch of shimmer and sparkle. Soft, smooth, creamy formula glides on for a perfectly intense line, yet its soft texture allows you to blend. Long-wearing, smudge-proof.
  • Almost Noir - Dirty plum
  • Designer Purple - Iridescent violet
  • Petrol Blue - Deep navy
  • Undercurrent - Blue teal
  • Industrial - Periwinkle grey
  • Black Line - True black

Lipglass ($14.00)
  • Clear - Clear

Andra icke sverigeaktuella kollektioner detta året var:
MAC - In Lillyland

och
MAC - Riveting



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0