Haul - MAC Love lace + Warm & Cozy

Så här kommer de efterlängtande  bilderna på de tre ögonskuggorna som jag köpte när kollektionerna MAC Love lace och MAC Warm & Cozy släpptes i Januari. Dessa var de tre skuggorna jag köpte direkt, men jag planerade på att gå tillbaka till MAC och köpa de andra resterande (utom Embark som är permanent) Love lace skuggorna från dess kollektion varav namnet och även Pincurl som är en reproduktion från MAC's kollektion BBR 2009 (Blonde, Brunette, Redhead.).

När det gäller Warm & Cozy kollektionen så köpte jag bara en av dom, jag trodde verkligen att jag skulle köpa alla - utom Embark som jag tidigare nämnde. De resterade skuggorna var Chamomille och Modelette som båda är limited edition, fast Modelette är en reproduktion från MAC Tempt Me Tease Me Kollektionen (Augusti 2004) Om jag inte minns helt fel.

Detta valde jag ut, swatches kommer lite senare i veckan.

Obs: Ta en titt längre ner för en komplett lista över båda Kollektionernas produkter.


http://thisismed.blogg.se

http://thisismed.blogg.se



Här kommer lite bilder som jag satt ihop till ett kollage med resterande produkter i kollektionerna.
vi börjar med Warm & Cozy.



LIPSTICK:

  • Spiced Tea | Warm bronzed brown (Glaze) (LE)
  • Warm Me Up | Creamy mid tone neutral pink (Amplified Cream) (LE)
  • Siss | Muted golden beige (Satin) (Repromote)
  • LIPGLASS:

  • 2N - Creamy neutral yellow pink (Cream) (Repromote from N Collection)
  • Feeling Dreamy - Pale neutral pink with pink pearlized pigments (Frost) (LE)
  • 3N - Neutral brown with gold and pink pearlized pigments (Frost) (Repromote from N Collection)
  • Light That Fire! - Mid tone burnt coral with pearlized pigments (Frost) (LE)
  • EYESHADOW:

  • Chamomile | Creamy pale yellow (Satin) (LE)
  • Modelette | Young, natural peach (Satin) (Repromote Tempt Me Tease Me Collection, Aug. 2004)
  • Milled Cider | Dark warm brown (Satin) (LE)
  • Embark | Intense reddish brown (Matte) (Permanent)
  • SHADESTICK:

  • Nurture | Frosted pale neutral peach beige (LE)
  • Relaxed | Frosted dark chocolate brown (LE)
  • Cuddle | Frosted light golden yellow (LE)
  • Warm & Cozy | Frosted burnt amber with red and gold pearlized pigments (LE)
  • MINERALIZE SKINFINISH (MSF):

  • Comfort | Golden bronze (LE)
  • By Candlelight | Golden pink (LE)
  • NAIL LACQUER:

  • Blissed Out | Creamy light nude (Cream) (LE)
  • Dim the Lights | Creamy warm dark chocolate (Cream) (LE)

  • MINERALIZE FACE + BODY LOTION:

    This gentle non-sensitive, rich moisurizing lotion can be used on the face and body and is free of fragrance and colour.

    CARE BLENDS ESSENTIAL OILS:

  • Sweet Orange + Lavender | This nourishing oil leaves skin feeling energized and moisturized with the look of a healthy glow
  • Grapefruit + Chamomile | This oil will help soothe, calm and clarify the skin with a soothing aroma
  • TINTED LIP CONDITIONER (TLC):

  • Close For Comfort | Pinkish brown (LE)
  • Feelin' Good | Light neutral beige (LE)

  • LIP CONDITIONER TUBE:

  • Clear (Permanent)

    LIP CONTITIONER STICK SPF15:
  • Clear (Permanent)


    ooooooo nu till LOVE LACE



    LIPSTICK:
    Pretty Please-- pale pink pearl (lustre)
    Intricate-- frosted cool icy taupe (frost)
  • LIPGLASS:
    Icescape-- sheer pale pink with pink pearl (frost)
    Utterly Discrete-- sheer frosted cool icy mauve (frost)

    EYESHADOW:
    Pincurl-- dusty white (frost)
    Hypnotizing-- frosted greyed mauve (frost)
    Love Lace-- frosted mid-tone grey-ish blue (veluxe pearl)
    Suave Intentions-- light frosted silver blue (veluxe pearl)

    KOHL POWER:
    Feline--
    rich black
    Raven-- intense red with black pearl
    Sense of Style-- blackened deep marine blue

    EYE KOHL:
    Fascinating-- intense matte white

    ZOOMLASH MASCARA:
    Zoomblack-- rich black

    BROWS:
    Stud-- deep rich blackened brown

    NAIL LACQUER:
    Light Affair--
    creamy pale grey taupe

    LASHES:
    44 Lash-- unique combination of separate bundles at inner corner and dramatic winged outer corner



    #1 Suave Intentions        #2 Pincurl                  #3 Hypnotizing          #4 Love lace


    Då jag varken tyckte att mina bilder var rättvisa så tyckte jag inte heller att nätet bilder var det schyssta, färgerna ser verkligen inte ut så irl (in real life) så jag gick in på Temptalia och hittade dessa som hon tagit. tycker att dessa ser mer rättvisare ut än de andra, speciellt suave intention (#1) och hypnotizing (#3).



    Vad fick ni med er hem från dessa två kollektionerna???

    Vad tycker ni om produkterna???

    http://thisismed.blogg.se


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0