Önskemejk; rosa sotig mejk

Önsketutorial
by: Nella

Det skulle varit jätte kul om du hade kunnat visa någon sminkning med rosa (älskvärd färg!) fast som endå är lite såhär hård. Mycket sot och svart, fast fortfarande rosa! Lite pussycatdolls typ.

Detta kom jag fram till:




Bas:
Covergirl - Shadow Squease eyeshadow - 405 Carnation

Highlighter:
M·A·C pigment Pink Opal

Globlinjen:
Barry M, Dazzle dust, nr: 85

Ögonlocket:
svart khol penna; Loreal Contour khol, 131 jet black
suddade ut pennan till en jämn bas
svart ögonskugga

Gelliner:
 FACE Stockholm

Kajal:
Urban Decay 24/7 liner; Lust

Mascara:
Maybelline - Define-A-Lash (den gröna)




Hur gjorde jag?

1.
Först satte jag en bas; Covergirl - Shadow Squease eyeshadow - 405 Carnation på hela ögonlocket

2. Därefter satte jag min highlighter M·A·C pigment Pink Opal

3.
Därefter var det dags för globlinjen där använde jag inget annat än Barry M, Dazzle dust i nr: 85, en snygg cerise, den lät jag gå ner lite under globlinjen.

4. sen var det dags för det svarta,
(jag gjorde steg 1-3 först för att inte få med det svarta in i min cerisa färg och även highlightern)
först målade jag med en svart khol penna, inget mindre än Loreal Contour khol, 131 jet black
och suddade ut pennan till en jämn bas på ögonlocket, därefter packade jag på den svarta ögonskuggan (H&M) där var jag målat med den svarta pennan.

5. Sen var det dags för eyeliner, jag använde mig utav min favorit; FACE Stockholms gelliner.
som kajal använde jag mig utav Urban Decays 24/7 liner i färgen Lust (lila).

6. Under nedre ögonfransarna målade jag bara på lite svart skugga.

7. Sen var det mascara-time; jag tog den gröna  Define-A-Lash
 
från Maybelline.




Förlåt Nella, men jag glömde totalt bort att ta stegvisa foto, så det fick bli en någorlunda detaljartad beskrivning, hoppas att den är tydlig så att du kan följa den.

Hoppas att du gillade mejken, annars så får vi ta och göra en annan version =)

xoxo
Daniella

Kommentarer
Postat av: nella

Riktigt riktigt fräck! Älskar den:) Ska helt klart användas till nästa fest. Tack så jätte mycket!

2009-02-01 @ 18:02:30
URL: http://nnellas.blogg.se/
Postat av: Dragana

Riktigt snygg sminkning!



(Svar: Hehe, imam i ja najlepse zelje sa keksima. Mums!)

2009-02-01 @ 21:44:04
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0