brand på gården

satt vid datorn och läste lite bloggar så hörde jag ett ljud precis som en stor lastbil, men den varade enormt länge, tittade ut genom fönstret men såg inget. Jag gick och satte mig vid datorn igen, reagerade på att ljudet fortfarande hördes, tittade ut igen, nu såg jag helt plötsligt en stor folkmassa ute på gården. Tänkte nu måste jag gå ner och kolla vad som händer, tog på mig skorna och kappan, mössa och halsduk. När jag kom ner såg jag polisen, brandkåren plus den stora folkmassan. Hörde mig för med några grannar jag känner, får reda på att det var en brand i en utav lägenheterna. Mannen som bor  i lägenheten hade glömt spisen på, inte bara det utan det hade ramlat något slags plast på plattan som gjorde att det började brinna. Mannen var inte hemma, men grannarna kände en doft av brinnande föremål, de ringde på dörren, ingen svarande, ringde på porten - ingen svarade, tillslut larmade de sos, de kom, tog sig in och släckte branden, mannen kom hem till sin förtvivlan (han hade varit ute) men inga större skador hade skett. Tur att man har snälla och obsarvanta grannar i området. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0