Recension #1, Rimmel palette

Recension #1
Jag har fått förfrågan att recensera mina julklappar (sminket) jag fått så jag tänkte att jag skulle börja med denna paletten. Så häng på!

Rimmel London
002 Ice Princess




Palett med:
9 ögonskuggor
3 puder rouge
9 lättglans
+
spegel & 2 applikatorer (1- läpp, 1-ögon)

Ögonskuggorna:

Babyblå
Cremevit
Indigoblå
Teal
Silver/grå
amethyst
gammeldagsrosa liknande
svart
babyrosa

Rouge:


ingen blixt                                blixt
1:a lite beige rosa aktigt, går utmärkt som highlighter
2:e Rosa
3:a Mörkare rosa

Läppglans:









Recension!

Ögonskuggorna:
När det gäller ögonskuggorna så tycker jag mest om att lägga med en primer och/eller fix+, jag får inte riktigt grepp om skuggorna, måste ta flera drag för att få någorlunda färg på borsten, upplever att den ibland klumpar sig när man lägger mejken, men med lite blending så fixar det alltid sig. De ljusa är underbara som highlighter. De lite mörka färgerna + silvriga är de som är mest pigmenterade.

Rouge:
Den första längst upp passar underbart till highlighter, även som rouge, men jag använder den mest som highlighter under ögonen. De rosatonade är också de underbara.

Läppglans:
Jag har bara snabbt provat 2 stycken. I konsistens så är den "tjock" klibbig. Smaka har jag inte direkt gjort... kan göra det nu.... hmm...  de luktar inte gott.... det smakar likadant som det luktar... urki.. Men de håller iaf... :P




Betyg: **** / *****
           4      5

Då det är en julklapp så vet jag tyvärr inte priset.

xoxo
Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0